Har någon märkt något...?
x***@y.z
2010-11-04 14:52:16 UTC
Usenet har stilla avlidit:

http://www.idg.se/2.1085/1.350817/de-motte-doden-2010?showGallery=true&img=7#selected
Mikael Forsberg
2010-11-04 21:02:39 UTC
Post by x***@y.z
http://www.idg.se/2.1085/1.350817/de-motte-doden-2010?showGallery=true&img=7#selected
Nog har det märkts länge att Usenet tappat användare under många år. För
10-15 år sedan sådär startades nya grupper för fullt inom mängder med
områden, numera är flertalet grupper under se. och swnet. helt tomma och
det tycks gälla internationellt även om en del länder med mycket större
befolkning än Sverige fortfarande har en aktivitet så är den möjligen
bortsett från Asien och Afrika kraftigt stagnerande för att inte säga
störtdykande.

Som gammal Usenet-entusiast saknar jag den tidigare mer omfattande
debatten som var tidigare, samtidigt som det var uppenbart när de första
web-sidorna med kommentars-fält dök upp att det skulle ta över på sikt.

Samtidigt hotas det fria ordet genom att allt blir censurerat genom den
som har web-sidan och det är en nackdel. Även om många inlägg här på
Usenet ibland är tokiga så är det en människa bakom inläggen och alla
bör få deltaga i debatten.
Usenet Rulez
Du sa det.
Mikael Forsberg
2011-09-06 23:52:18 UTC
Post by Usenet Rulez
Post by Mikael Forsberg
Post by x***@y.z
[...]
Ja, dessutom bryr jag mig inte om du tar dig en period nu för det gör
jag själv hela tiden.
x***@y.z
2011-09-07 06:20:59 UTC
On Wed, 07 Sep 2011 01:52:18 +0200, Mikael Forsberg
Post by Mikael Forsberg
Post by Usenet Rulez
Post by Mikael Forsberg
Post by x***@y.z
[...]
Jag super för jämnan. Jag är så illa tvungen, annars tror frun att jag
är periodare.