Tips på ersättare för MS Frontpage
GLUDEN
2009-05-25 18:20:38 UTC
Vilket gratisprogram kan ersätta MS Frontpage på ett bra sätt? Jag
behöver inget avancerat. Jag laddar upp med FTP, så uppladdningsfunktion
direkt från programmet är totalt ointressant för mig.

GLUDEN
Bob Terwilliger
2009-05-25 19:12:44 UTC
http://www.justfuckinggoogleit.com/search.pl?query=freeware+wysiwyg+html+editor
Bob - Den andra kärnan i din CPU.
GLUDEN
2009-05-25 19:56:39 UTC
Post by Bob Terwilliger
Post by GLUDEN
[...]
Jag har letat, och jag har hittat, fast inte via just google. Jag
frågade på grund av att jag ville få några personliga tips, inte på
grund av att jag inte känner till att Google finns eller hur man
använder Google.

Det finns säkert någon annan där ute som kan rekommendera mig något bra,
gärna med en kort kommentar om varför just det programmet är bra.

Ni som eventuellt besväras av att kommunicera på annat sätt än via
Google rekommenderar jag att inte svara på min fråga.

GLUDEN
Kernel Hundballe
dessa googlesmarodörer ska hållas kort
Lars Johansson
2009-05-25 20:20:17 UTC
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_FrontPage
--
"A man can't just sit around."
Lars Johansson

Usenet Rulez
2009-05-26 20:34:41 UTC
25 maj 2009 was a sad day cause "Lars Johansson" <***@AltaVista.NET>
pulloted swnet.sys.ibm.pc with following crap in news:54DSl.9077$U5.111729
Post by Lars Johansson
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_FrontPage
Jag vill att dreamweaver knullar med fronpage och föder fram nåt
användbart med stöd för php och mysql.
--
"It's not brain surgery, it's rock n roll, for fuck sake."

Blackie Lawless, WASP.
Usenet Rulez
2009-05-26 20:37:07 UTC
Post by Lars Johansson
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_FrontPage
Finns det inga "open source" gnu lösningar? jag letar men finner inget.
--
"It's not brain surgery, it's rock n roll, for fuck sake."

Blackie Lawless, WASP.
TMM
2009-05-26 19:51:53 UTC
N O T E P A D
Crister Sporrong
2009-05-26 21:17:02 UTC
Post by TMM
Post by Usenet Rulez
Post by Lars Johansson
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_FrontPage
Finns det inga "open source" gnu lösningar? jag letar men finner inget.
N O T E P A D
Jag är lat, Notepad++
--
Reply to: crister (at) minister (dot) com

EU-medborgare och V8-partist;
- Rör inte mina V8-or!
- Den enda goda miljömuppen är en komposterad miljömupp!
- Den enda goda röd-gröna röran är mexikansk salsasås!

Detta inlägg är sekretessbelagt och får ej avlyssnas eller
vidareförmedlas till tredje part.

Detta inlägg omfattas av lagen om upphovsrätt, nu för stunden
och fram till 70 år efter min död.
GLUDEN
2009-05-27 20:03:35 UTC
Post by TMM
Post by Usenet Rulez
Post by Lars Johansson
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_FrontPage
Finns det inga "open source" gnu lösningar? jag letar men finner inget.
N O T E P A D
Det var kanske ett bra svar, men i så fall på någon helt annan fråga.

GLUDEN
TMM
Njae? Vilken fråga skulle det vara?
GLUDEN
2009-05-31 18:13:11 UTC
Post by TMM
Post by GLUDEN
Post by TMM
Post by Usenet Rulez
Post by Lars Johansson
[...]
Det hade till exempel varit ett mycket bra svar på följannde fråga:

Kan någon ge ett tips på en bra texteditor som kan användas för att
skriva HTML-dokument. Alltså INTE ett program typ MS Frontpage, utan
bara en enkel texteditor som helt saknar WYSIWYG-funktioner för html-filer.

GLUDEN

Usenet Rulez
2009-05-27 20:53:17 UTC
26 maj 2009 was a sad day cause TMM <***@dont.mail.me> pulloted
swnet.diverse with following crap in news:gvhh8p$q01$5
Post by TMM
Post by Lars Johansson
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_FrontPage
Finns det inga "open source" gnu lösningar? jag letar men finner
inget.
Post by TMM
N O T E P A D
jag har börjat med en hemsida skriven i notpad, menyknappar och bilder
ritade med musen i paint
--
"It's not brain surgery, it's rock n roll, for fuck sake."

Blackie Lawless, WASP.
Kernel Hundballe
en riktig jävla karl, ser jag
Kernel Hundballe
2009-05-27 21:31:48 UTC
Post by TMM
[...]
jag kletar web-sidor på smörpapp och pressar in dem i paint
där konverterar jag till *.jpg och kör i LView med skogsstjärnan inpå
funkar perfa
Usenet Rulez
2009-05-27 23:40:02 UTC
Post by Kernel Hundballe
Post by TMM
[...]
lol
--
"It's not brain surgery, it's rock n roll, for fuck sake."

Blackie Lawless, WASP.
GLUDEN
2009-05-28 17:14:03 UTC
Post by Kernel Hundballe
Post by TMM
[...]
Det finns absolut ingen anledning att göra något enkelt, om det går att
göra samma sak på ett krångligt sätt.

GLUDEN
Crister Sporrong

Usenet Rulez
2009-05-30 04:36:13 UTC
Post by GLUDEN
27 maj 2009 was a sad day cause "Kernel Hundballe"
Post by Kernel Hundballe
Post by TMM
[...]
Och inte idag heller, ska man bli konsult måste man lära sig att skjuta
upp saker.
--
"It's not brain surgery, it's rock n roll, for fuck sake."

Blackie Lawless, WASP.
Roger Eriksson
2009-05-27 06:42:17 UTC
Post by Usenet Rulez
Post by Lars Johansson
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_FrontPage
Finns det inga "open source" gnu lösningar? jag letar men finner inget.
Emacs
--
Mvh

/RE
Charlie R
2009-05-27 16:00:19 UTC
Post by Lars Johansson
http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_FrontPage
Finns det inga "open source" gnu lösningar? jag letar men finner inget.
gnotepad+ is an easy-to-use, yet fairly feature-rich, simple HTML and
text editor for Unix based systems running X11 and using GTK (the Gimp
ToolKit) and/or GNOME.

http://gnotepad.sourceforge.net

Charlie.
Anders N
2009-05-27 18:41:46 UTC
Har ej testat: http://www.kompozer.net/
/Anders
TMM
nano, pico, vi ...
GLUDEN
2009-05-28 19:02:14 UTC
Post by GLUDEN
[...]
Nvu verkar helt OK:
http://download.cnet.com/Nvu/3000-10247_4-10412423.html?tag=mncol
Har bara installerat och startat programmet, och det ser i alla fall
snyggt och prydligt ut. Många positiva kommentarer på Download.com.

GLUDEN